استقلال، دو تیم در دل یک تیم

به گزارش مجله سرگرمی، برنامه سازمان لیگ گرچه بسیار فشرده است اما تیمی هم که در اختیار شفر قرار گرفته به حدی پربازیکن هست که جای هیچ نگرانی واعتراضی را ازسوی سرمربی استقلال باقی نگذارد.

استقلال، دو تیم در دل یک تیم

این استقلال، این تیم پرستاره

حمیدرضا عرب،برنامه ای که پیش روی استقلال قرارگرفته بسیارفشرده است. شفروشاگردانش بعد ازبازی با الدحیل قطرفی الفورباید به تهران برگردند و به فاصله کمتراز72ساعت خود را آماده بازی با نفت مسجد سلیمان کند. اگردرخوشبینانه ترین حالت ممکن، کاروان استقلال صبح چهارشنبه قطررا به مقصد تهران ترک وهمان روزتمرین ریکاوری را انجام دهد، تنها با یک روزتمرین تاکتیکی باید مقابل نفت مسجد سلیمان قراربگیرد. تمرینی که احتمالا عصرپنج شنبه برگزارخواهد شد. طبق برنامه ای که سازمان لیگ پیش روی استقلال قرارداده، بازی هفته بیست و یکم آبی ها درتهران مقابل نفت مسجدسلیمان است و زمان کافی برای انجام تمرینات دوباره وجود ندارد. به همین دلیل بازیکنان استقلال بعد ازبازی باالدحیل درلیگ قهرمانان آسیا باید به سرعت ذهن خود را معطوف به این بازی نمایند و با آمادگی روانی مقابل حریف قطری قراربگیرند.

بعد ازبازی نفت مسجدسلیمان نیزیک بازی آسیایی دیگرپیش روی استقلال است. دیدارمهم با تیم العین امارات که سه شنبه هفته آینده درورزشگاه آزادی انجام می گردد. این بازی به فاصله 4روزبعد ازبازی با نفت مسجدسلیمان برگزارمی گردد وبه نظرمی رسد زمان کافی را دراختیارشفروشاگردانش قرارخواهد داد تا هم تمرینات ریکاوری خود را انجام دهند وهم تمرینات تاکتیکی. همین فاصله زمانی برای بازی با نساجی قائمشهردرهفته بیست و دوم لیگ برتردرنظرگرفته شده است. بازی 25اسفند ماه که درواقع آخرین تقابل آبی ها درسال جاری خواهد بود.

درعین حال که استقلال بازی هایی با حداقل زمان تمرین و آمادگی را درروزهای پایانی سال پیش رودارد، با آغاز سال جدید نیزدرکورانی ازبازی های فشرده قرارمی گیرند وپی درپی درلیگ و لیگ قهرمانان آسیا مقابل رقبای خود می ایستند. برنامه ای که پیش روی استقلال قرارگرفته نشان می دهد که سرنوشت سازترین روزها حدفاصل دهم فرودین ماه که قراراست دربی برگزارگردد، تا ششم اردیبهتش ماه رقم خواهد خورد واستقلال به دلیل رویارویی با مدعیان قهرمانی دربازی های لیگ برتر ومدعیان آسیایی دراین بازه تکلیفش درهردوجام به نوعی معین خواهد شد.

شاید یکی ازدغدغه های مهم سرمربی استقلال ازهمین روزها(حدفاصل دهم فروردین تا ششم اردیبهشت) شکل بگیرد. روزهایی که به ترتیب مقابل پرسپولیس، سایپا، الهلال، سپاهان، ماشین سازی، الهلال(بازی دوم) وپدیده قرارخواهد کرد. سرمربی استقلال پیش ازسفربه قطرسازمان لیگ را بابت طراحی چنین برنامه ای به نقد کشید و حتی اظهار داشت درباره طراحی چنین برنامه ای هرگزنظراو خواسته نشده است. شفرعمیقا نگران آینده استقلال درلیگ و لیگ قهرمانان آسیا است وشاید درنگاه اول بتوان تا حدودی او را محق به این اعتراض دانست اما آنچه دراین اعتراض ها هرگزمورد توجه سرمربی استقلال قرارنگرفته برخورداری ازیک تیم کاملا آماده و مهیا است.

شفریا می داند که چه تیم آماده پرگزینه ای دراختیاردارد و دم نمی زند و سعی می نماید با این مصاحبه ها سازمان لیگ را تحت فشارقراردهد و احیانا برای زمان ناکامی خود دلیل تراشی کند ویا اینکه همچون ما براین باوراست که تیمش با این مجموعه ازبازیکنان به راحتی قادراست ازمسیرسنگلاخی پیش رو عبورکند.

استقلال یک تیم کامل است و درهمه سطوح به اندازه کافی بازیکن دراختیاردارد. درچارچوب دروازه وجود 2دروازه بان آماده به راحتی دغدغه های ذهنی پیرمرد را دربازی های سخت آینده ازبین خواهد برد. هیچ تیمی درفوتبال ایران دارای چنین ظرفیتی درقفس توری نیست. هیچ تیمی.

به خط دفاع استقلال هم که می نگریم به همان نتایجی می رسیم که درمواجهه با چارچوب دروازه رسیدیم. سهرابیان و دانشگربااینکه تجربه کافی ندارند اما به خوبی دراستقلال جا افتاده اند. منتظری وچشمی نیزقادرند خیال هرمربی ای را بابت بازی درقلب دفاع راحت نمایند.

استقلال درپست دفاع کنارهم سرشارازبازیکن است. میلازکی پور، امید نورافکن، وریا غفوری، فرشادمحمدی مهر وخسروحیدری. این اندازه بازیکن کناری کم است؟! ایا داشتن این حجم بازیکن جای نگرای باقی می گذارد؟

درخط میان نیز انبوهی ازبازیکنان پیش روی مااست واگرعلی کریمی و طارق همام به بازیکنان همچون باقری، اسماعیلی، پاتوسی، کریمی، شجاعیان، صیادمنش، قائدی و..اضافه شوند یقینا نگرانی های سرمربی استقلال را به حداقل خواهند رساند.

درخط آتش نیز3 تا4گزینه پیش روی سرمربی استقلال است؛منشاء، تبریزی، گونسالوس وروح الله باقری. درحقیقت شفربا این بازیکنان می تواند درهربازی یک تیم را روانه رقابت ها کند و نتیجه لازم را هم بگیرد. دربازی های سخت با بازیکنانی که به تیم اصلی نزدیکند و دربازی های نسبتا آسان ترکه نفت مسجد سلیمان یا نساجی ازآن جمله اند، با ترکیبی ازبازیکنان نیمکت نشین.

درواقع شفردو تیم دردل یک تیم دراختیاردارد. تیمی پرستاره که علاوه برنام هایی که برده شده جوان هایی همچون تیموری و آذری را هم درخود دارد. برخوداری ازچنین تیمی هرگزنباید جای هیچ گله ای را باقی بگذارد و آقای سرمربی باید ازتمام آموخته هایش دردوران مربیگری برای استفاده هرچه بهتر ازاین مجموعه و تقسیم بازی ها نهایت بهره و استفاده را ببرد.

بدون شک رویکراعتراض به برنامه سازمان لیگ جزآنکه ذهن استقلال را دچارپریشانی و ذهن بازیکنان را دچاردوگانگی کند محصول دیگری به همراه نخواهد داشت. استقلال حتی ازپس برنامه هایی سخت ترازاین نیز برمی آید. به مراتب سخت تر و دشوارتر.

10-1

bestcanadatours.com: مجری سفرهای کانادا و آمریکا | مجری مستقیم کانادا و آمریکا، کارگزار سفر به کانادا و آمریکا

منبع: ایران ورزشی
انتشار: 24 مرداد 1400 بروزرسانی: 24 مرداد 1400 گردآورنده: kurdeblog.ir شناسه مطلب: 14642

به "استقلال، دو تیم در دل یک تیم" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "استقلال، دو تیم در دل یک تیم"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید