برلین: تصمیم گیری برای مشارکت در طرح اروپایی امنیت دریائی زود است

به گزارش مجله سرگرمی، به گزارش خبرنگاران به نقل از یورونیوز، آلمان امروز بیان کرد که همراه با با بریتانیا و فرانسه بر سر تشکیل یک نیروی حفاظت دریایی تحت رهبری اروپا برای تضمین امنیت کشتیرانی در تنگه هرمز در حال مذاکره است؛ اما هنوز تصمیمی برای مشارکت در این ماموریت نگرفته است.

برلین: تصمیم گیری برای مشارکت در طرح اروپایی امنیت دریائی زود است

یک سخنگوی وزارت امور خارجه آلمان امروز چهارشنبه با اعلام این مطلب گفت که کشورش در حال مذاکره با لندن و پاریس بر سر تشکیل این نیروست؛ اما هنوز برای تصمیم گیری درباره مشارکت برلین در این ماموریت بسیار زود است.

سخنگوی دستگاه دیپلماسی آلمان در یک کنفرانس خبری گفت: ما در مذاکرات بر سر این موضوع و رایزنی های جاری که به تازگی شروع شده، مشارکت داریم اما اکنون خیلی زود است که بخواهیم درباره شکل و نحوه حمایت برلین از این نیرو و یا مشارکت فعال ما در این عملیات سخن بگوییم.

دیپلمات آلمانی با اعلام اینکه درخواست برای مشارکت ارتش آلمان هنوز موضوع بحث ها و رایزنی ها قرار نگرفته، افزود: 3 عضو اتحادیه اروپا (آلمان، فرانسه و بریتانیا) در حال حاضر مشغول رایزنی در این خصوص هستند.

لازم به ذکر است، جرمی هانت وزیر امور خارجه بریتانیا دوشنبه هفته جاری ادعا نموده بود که کشورش به منظور محافظت از عبور و مرور کشتی ها در تنگه هرمز به دنبال تشکیل یک ناوگان دریایی به رهبری اروپا خواهد بود!

bestcanadatours.com: مجری سفرهای کانادا و آمریکا | مجری مستقیم کانادا و آمریکا، کارگزار سفر به کانادا و آمریکا

منبع: خبرگزاری مهر
انتشار: 24 مرداد 1400 بروزرسانی: 24 مرداد 1400 گردآورنده: kurdeblog.ir شناسه مطلب: 33513

به "برلین: تصمیم گیری برای مشارکت در طرح اروپایی امنیت دریائی زود است" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "برلین: تصمیم گیری برای مشارکت در طرح اروپایی امنیت دریائی زود است"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید