بوتفلیقه: پس از انتخابات، قانون اساسی الجزایر به همه پرسی گذاشته می گردد

به گزارش مجله سرگرمی، رئیس جمهور الجزایر پس از نامزد شدن برای انتخابات ریاست جمهوری این کشور گفت که پس از انتخابات، اصلاح قانون اساسی این کشور به همه پرسی گذاشته خواهد شد.

بوتفلیقه: پس از انتخابات، قانون اساسی الجزایر به همه پرسی گذاشته می گردد

به گزارش گروه بین الملل خبرنگاران، عبدالغنی زعلان رئیس ستاد انتخاباتی عبدالعزیز بوتفلیقه رئیس جمهور الجزایر پس از آنکه برگه های نامزدی بوتفلیقه را تحویل شورای قانون اساسی این کشور داد، طی بیانیه ای درباره نامزدی بوتفلیقه برای پنجمین بار برای انتخابات ریاست جمهوری الجزایز گفت که به وسیله همه پرسی اصلاحاتی در قانون اساسی این کشور انجام خواهد شد.

بوتفلیقه در این بیانیه گفت که مصمم است تا به مسئولیت تاریخی خود در تغییر ساختار نظام این کشور پایبند باشد و قانون اساسی جدید الجزایر تولد دوباره جمهوریت در این کشور خواهد بود و طی آن قانون انتخابات مورد بازدید قرار خواهد گرفت و نهادی مستقل اداره آن را برعهده خواهد داشت.

بوتفلیقه گفت در صورتی که در انتخابات ریاست جمهوری پیروز گردد طی یک سال انتخابات زودهنگام ریاست جمهوری برگزار خواهد نمود و در آن انتخابات نامزد نخواهد شد.

بوتفلیقه 82 ساله که تاکنون چهار دوره متوالی ریاست جمهوری الجزایر را بر عهده داشته است، در آوریل سال 2013 میلادی دچار سکته مغزی شد و برای درمان به پاریس سفر کرد.

وی بعد از بازگشت از فرانسه، در رسانه ها بر روی جایگاه چرخدار رؤیت شده است. بوتفلیقه از آن موقع تاکنون، بارها کشور را برای معاینات دوره ای به مقصد سوئیس و فرانسه ترک نموده است و به تازگی هم برای درمان به ژنو اعزام شده است.

مخالفان پنجمین نامزدی بوتفلیقه برای ریاست جمهوری می گویند که وی وضعیت جسمانی مناسبی ندارد و نباید در انتخابات ریاست جمهوری دور بعدی شرکت کند.

ق

banima.ir: قدرت گرفته از سیستم مدیریت محتوای بانیما

batask.ir: مترجم آنلاین، دارالترجمه آنلاین

منبع: خبرگزاری فارس
انتشار: 20 آبان 1400 بروزرسانی: 20 آبان 1400 گردآورنده: kurdeblog.ir شناسه مطلب: 14383

به "بوتفلیقه: پس از انتخابات، قانون اساسی الجزایر به همه پرسی گذاشته می گردد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "بوتفلیقه: پس از انتخابات، قانون اساسی الجزایر به همه پرسی گذاشته می گردد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید