جراحی سرطان سینه با استفاده از تکنیک بیوپسی در اردبیل انجام شد

به گزارش مجله سرگرمی، به گزارش خبرنگاران، این عمل جراحی موفقیت آمیز توسط دکتر ایرج فیضی عضو هیئت علمی دانشگاه علوم پزشکی استان اردبیل و فوق تخصصی جراحی توراکس اجرا شده است.

جراحی سرطان سینه با استفاده از تکنیک بیوپسی در اردبیل انجام شد

رئیس دانشگاه علوم پزشکی استان اردبیل در حاشیه این عمل جراحی در جمع خبرنگاران گفت: با فراهم شدن امکانات پیشرفته پزشکی و نیروهای تخصصی در استان، برای اولین بار در اردبیل روش جدید و مطمئن تر جراحی سرطان سینه که بالغ بر پنج میلیارد ریال هزینه شده با موفقیت انجام شد.

قدرت اخوان اکبری اضافه نمود: در این روش با استفاده از طب هسته ای و بکارگیری رادیو دارو و گاما پروب، تکنیک جدید جراحی مطمئن و کم عارضه سرطان سینه ایجاد و راه اندازی شد.

به گفته رئیس دانشگاه علوم پزشکی استان با راه اندازی روش فوق تخصصی جراحی سرطان سینه بیماران از مزایای این روش جراحی در اردبیل بهره مند خواهند شد.

ایرج فیضی فوق تخصص جراحی توراکس و عضو هیئت علمی دانشگاه علوم پزشکی اردبیل که برای اولین بار این عمل جراحی را در استان با موفقیت انجام داده است، نیز در جمع خبرنگاران بیان داشت: این نوع عمل جراحی یک جراحی تکنیکال است که به مراتب بهتر وارزشمندتر از روش های سنتی است و بسیاری از اثرات منفی عمل جراحی را بر روی بیمار حذف می نماید.

وی با اشاره به ویژگی های عمل جراحی جدید توضیح داد: در روش سنتی جراحی سرطان پستان، نقاط مورد جراحی بسیار وسیع بوده و در بیشتر مواقع کل غدد لنفاوی زیربغل جراحی می شد و پس از بهبودی، از نظر عملکردی و زیبایی بیمار را دچار مسائل می کرد.

فیضی یادآور شد: اما در روش جدید جراحی پس از تشخیص، فقط اولین غده پیشاهنگ که به دنبال تزریق رادیو دارو با استفاده از دستگاه گاما پروب حین جراحی معین می شود و جهت معین کردن ادامه فرایند، بیمار تحت عمل جراحی قرار می گیرد و همزمان بافت غده لنفاوی مربوطه با دستگاه فروزن سکشن برای تهیه لام پاتولوژی آماده و توسط متخصص پاتولوژی معین می شود که آیا دست اندازی سرطانی به غده مربوطه وجود دارد یا نه، سپس جراح از روی آن ادامه روند جراحی را تصمیم گیری می نماید.

وی در ادامه به اثرات این روش جراحی اشاره نمود و اضافه نمود: در این روش از جراحی وسیع و برداشتن کل غدد لنفاوی زیربغل که بسیار پرعارضه بوده و می تواند منجر به آسیب بافت های عروقی و اعصاب و عضلات ناحیه زیر بغل شود، در موارد نبود دست اندازی سرطان، پیشگیری به عمل می آید که در نهایت عوارض جراحی، دوره نقاهت و هزینه کرد درمانی بیمار را به صورت چشمگیری کاهش می دهد.

bestcanadatours.com: مجری سفرهای کانادا و آمریکا | مجری مستقیم کانادا و آمریکا، کارگزار سفر به کانادا و آمریکا

منبع: خبرگزاری مهر
انتشار: 24 مرداد 1400 بروزرسانی: 24 مرداد 1400 گردآورنده: kurdeblog.ir شناسه مطلب: 6409

به "جراحی سرطان سینه با استفاده از تکنیک بیوپسی در اردبیل انجام شد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "جراحی سرطان سینه با استفاده از تکنیک بیوپسی در اردبیل انجام شد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید