رشد بیماری های قلبی و عروقی به دلیل تغییر سبک زندگی مردم

به گزارش مجله سرگرمی، مدیر گروه قلب دانشگاه علوم پزشکی شهرکرد گفت: بیماری های قلبی و عروقی نسبت به سال های گذشته در کشور و به تبع آن در چهارمحال و بختیاری افزایش داشته است که به دلیل تغییر در سبک زندگی مردم است.

رشد بیماری های قلبی و عروقی به دلیل تغییر سبک زندگی مردم

به گزارش خبرنگاران به نقل از خبرنگاران ، پورحیدر عضو هیأت علمی و مدیر گروه قلب دانشگاه علوم پزشکی شهرکرد گفت: بیماری های قلبی و عروقی نسبت به سال های گذشته در کشور و به تبع آن در چهارمحال و بختیاری افزایش داشته است و این به دلیل تغییر الگوی زندگی مردم است.

او اضافه نمود: ازجمله تغییرات الگوی زندگی مردم، استفاده از غذا های آماده، استرس، کم تحرکی و استعمال سیگار و دخانیات است.

پورحیدر افزود: متأسفانه در سال های اخیر متوسط سن ابتلا به بیماری های قلبی و عروقی کاهش پیدا نموده است و شاهد بروز این بیماری ها در افراد با سنین پایین هستیم.

او ادامه داد: امروزه با پیشرفت علم و اقدامات درمانی به موقع که در این حوزه اجرا شده است، میزان مرگ و میر بیماران قلبی و عروقی کاهش یافته است و هر فردی که با علائم این بیماری ها مراجعه کند سریعاً تحت درمان های مربوطه و مورد احتیاج قرار می گیرد.

پورحیدر با اشاره به اینکه با وجود همه این ها همچنان بیماری های قلبی و عروقی بالاترین میزان مرگ و میر افراد را به خود اختصاص داده است گفت: هم اکنون در میزان شیوع، الگوی ابتلا در استان چهارمحال و بختیاری از متوسط کشوری تبعیت می نماید و اختلاف چندانی در این زمینه با کشور نداریم.

او با بیان اینکه شیوع بیماری کرونا از دو جنبه بر بیماری های قلبی و عروقی اثرگذار بوده اضافه نمود: این امکان وجود دارد که بیماری کرونا قلب را مستقیما درگیر کند وحتی باعث سکته قلبی گردد، از طرف دیگر خطر بیماری کرونا در افرادی که بیماری زمینه ای قلبی دارند بیشتر است.

پورحیدر افزود: بعضی از بیماران قلبی از ترس ابتلا به بیماری کرونا به پزشک مراجعه نمی نمایند وحتی مواردی مشاهده شده است که فرد سکته نموده است و قلبش دچار آسیب فراوان شده، اما مراجعه ننموده است و منجر به از دست رفتن زمان طلایی برای نجات عضله قلب شده است.

او به بیماران قلبی و عروقی و دیگر افراد جامعه توصیه کرد: زندگی سالم داشته باشند، رژیم غذایی مناسبی در پیش بگیرند، ورزش نموده و استعمال دخانیات را ترک نمایند.

پورحیدر ادامه داد: افرادی که زمینه ارثی ابتلا به بیماری های قلبی و عروقی دارند باید بیش از دیگران مراقب سبک زندگی و تغذیه خود باشند.

او در خاتمه تأکید کرد: در شرایط کنونی در کنار اهمیتی که برای بیماری کرونا قایل هستیم از خطر بیماری های قلبی عروقی غافل نشویم.

powersetshop.ir: وبلاگ پاورست: نقد و بررسی کالاهای دیجیتالی و کاربردی

taverna.ir: تاورنا: مجله گردشگری و مسافرتی

منبع: جام جم آنلاین
انتشار: 17 اردیبهشت 1401 بروزرسانی: 17 اردیبهشت 1401 گردآورنده: kurdeblog.ir شناسه مطلب: 118857

به "رشد بیماری های قلبی و عروقی به دلیل تغییر سبک زندگی مردم" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "رشد بیماری های قلبی و عروقی به دلیل تغییر سبک زندگی مردم"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید