رشد 578 درصدی اقامت در بومگردی استان گلستان

به گزارش مجله سرگرمی، مدیرکل میراث فرهنگی صنایع دستی و گردشگری گلستان گفت: از 27 اسفندماه 97 و شروع طرح نوروزی تا روز 16 فروردین ماه 12 هزار و 741 گردشگر در بوم گردی های استان گلستان اقامت کردند که این تعداد در مقایسه با مدت مشابه سال گذشته 578 درصد افزایش اقامت داشته است.

رشد 578 درصدی اقامت در بومگردی استان گلستان

به گزارش خبرنگاران به نقل از روابط عمومی اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان گلستان، ابراهیم کریمی اظهار کرد: در مدت 19 روز از سفر های نوروزی مسافران و گردشگران گلستانی استقبال خوبی از اقامت در بوم گردی های استان گلستان داشتند.

وی توضیح داد: در طی این مدت و از تاریخ 27 اسفندماه 97 که طرح نوروزی شروع شده 12 هزار و 741 گردشگر در بوم گردی های استان گلستان اقامت کردند که این رقم در مقایسه با مدت مشابه سال گذشته با اقامت یک هزار و 878 مسافر و گردشگر 578 درصد افزایش اقامت داشته است.

مدیرکل میراث فرهنگی صنایع دستی و گردشگری گلستان یادآور شد: با توجه به اینکه گردشگران به ویژه گردشگران خارجی از طبیعت گردی و بوم گردی استقبال می نمایند در استان در کوشش هستیم که بوم گردی های گلستان را از لحاظ کمی و کیفی ارتقاء دهیم.

وی خاطر نشان کرد : از مجموع این تعداد اقامت در بازه 27 اسفندماه 97 تاکنون, کلاله با 5 هزار و 225 مورد , علی آباد کتول با 2 هزار 433 مورد و رامیان با 1 هزار و 797 مورد بیشترین میزان اقامت را در بومگردی های استان گلستان را به خود اختصاص دادند.

وی گفت : بوم گردی های استان کانون توجه گردشگران خارجی قرار گرفته است و ظرفیت قابل توجهی از این اقامتگاه های سنتی در اختیار گردشگران خارجی می باشد.

کریمی گفت : توجه به ظرفیت بومی روستاهای هدف گردشگری استان گلستان , یاری به تولیدات داخلی و محلی و همچنین ایجاد اشتغال در روستاها, از اهداف ایجاد این اقامتگاه ها در سطح استان می باشد.

bestcanadatours.com: مجری سفرهای کانادا و آمریکا | مجری مستقیم کانادا و آمریکا، کارگزار سفر به کانادا و آمریکا

منبع: میراث آریا
انتشار: 24 مرداد 1400 بروزرسانی: 24 مرداد 1400 گردآورنده: kurdeblog.ir شناسه مطلب: 38859

به "رشد 578 درصدی اقامت در بومگردی استان گلستان" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "رشد 578 درصدی اقامت در بومگردی استان گلستان"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید