شهرستان باغملک برای سفرهای نوروزی آماده می گردد

به گزارش مجله سرگرمی، جلسه ستاد اجرایی خدمات سفر شهرستان باغملک به منظور هماهنگی سفرهای نوروزی هموطنان در سال 98 با حضور اعضای این ستاد برگزار گردید.

شهرستان باغملک برای سفرهای نوروزی آماده می گردد

به گزارش خبرنگاران به نقل از روابط عمومی و امور بینالملل ادارهکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری خوزستان، جلسه ستاد خدمات سفر شهرستان باغملک با حضور محمد نجاتیپور رئیس ستاد، جهانگیر پیروزاده دبیر ستاد، اعضاء و کمیته های ده گانه این ستاد در فرمانداری باغملک برگزار گردید و در آن باتوجه به اهمیت موضوع جذابیتهای گردشگری و برای مسافران نوروزی، 18 مصوبه در راستای هماهنگی و ساماندهی خدماترسانی گردشگری تصویب شد.

جهانگیر پیروزاده رئیس اداره میراث فرهنگی باغملک و دبیر ستاد هماهنگی خدمات سفر نوروز این شهرستان در این نشست با تأکید برگزاری جلسات منظم میان کمیتههای دهگانه تا پیش از نوروز، ارسال صورتجلسه و اقدامات به دبیرخانه ستاد نوروزی را از کمیتهها خواهان شد.

او با بیان اینکه ادارات در غالب کمیتههای دهگانه باید لیست کشیک و یک نفر نماینده را به عنوان واسطه به دبیرخانه ستاد نوروزی معرفی نمایند گفت: این کمیتهها اقدامات صورت گرفته خود را به دبیرخانه ستاد نوروزی ارسال و نمونه برشور و اقلام تبلیغاتی خود را نیز ارائه نمایند.

دبیر ستاد هماهنگی خدمات سفر نوروز باغملک اضافه کرد: از برنامه هایی که در دستور کار اعضای ستاد خدمات سفر برای نوروز 98 قرار گرفته است می توان به چاپ بروشورهای واحد در سطح شهرستان، نصب بنر خیرمقدم در ورودی شهرها، برپایی سیاهچادر، پخت نان محلی شهرها و معرفی فرهنگی عشایری توسط اداره امور عشایر شهرستان، ایجاد سفره هفتسین در شهر و مشخص پارک اقامتی برای مسافرین توسط شهرداریهای باغملک، قلعهتل، صیدون و میداوود، و برگزاری جشنوارههای قومی و ارائه فرهنگ و آداب و رسوم مردم در ورودی شهرستان اشاره نمود.

او ادامه داد: مقرر شد اداره آموزش و پرورش نسبت به معرفی مدارس مشخص اسکان مهمانان نوروزی به همراه آدرس و کروکی مدرسه مرکزی برای پذیرش مهمانان اقدام کند، ضمن اینکه اداره اوقاف و امور خیریه تیز آمادهسازی مساجد بین راهی در راستا جاده اصلی شهرستان را عهدهدار شد.

رئیس اداره میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری باغملک بیان نمود: برپایی چادرهای امداد و نجات توسط جمعیت هلال احمر، لکهگیری، رفع کردن دستاندازها، نصب علائم هدایت جاده و ترسیم خطوط سفید وسط و حاشیه جاده توسط اداره راهداری و شهرسازی در دستور کار ستاد خدمات سفر شهرستان باغملک قرار گرفته است.

او بیان نمود: همچنین مقرر شده است یک گروه متشکل از ادارات میراث فرهنگی، بهداشت، ستاد اقامه نماز، اداره راه و شهرسازی و نماینده جایگاههای سوخت از مجتمعهای بینراهی بازدید نمایند و گزارش آن را به دبیرخانه و مسئول ستاد خدمات سفر ارائه نمایند.

پیروزاده با بیان اینکه قرار است اداره بازرگانی و کمیته نظارت بازار بازدیدهای لازم از بازار و مراکز عرضه مواد غذایی و رستورانها را انجام و نسبت به عرضه میوه و تنظیم بازار اقدام نماید اضافه کرد: نیروی انتظامی نیز نسبت به برپایی چادرهای امنیتی در ورودی شهر و تأمین امنیت جادهها و مناطق گردشگری و امنیت برگزاری جشنوارههای قومی در ایام تعطیلات نوروزی اهتمام لازم را خواهد داشت.

او گفت: مشخص نرخنامه برای یدککشها توسط اداره بازرگانی و ارائه برنامههای فرهنگی توسط سازمانهای مردمنهاد نیز از دیگر برنامه هایی است که در دستور کار ستاد خدمات سفر شهرستان باغملک قرار گرفته است.

bestcanadatours.com: مجری سفرهای کانادا و آمریکا | مجری مستقیم کانادا و آمریکا، کارگزار سفر به کانادا و آمریکا

منبع: میراث آریا
انتشار: 24 مرداد 1400 بروزرسانی: 24 مرداد 1400 گردآورنده: kurdeblog.ir شناسه مطلب: 38552

به "شهرستان باغملک برای سفرهای نوروزی آماده می گردد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "شهرستان باغملک برای سفرهای نوروزی آماده می گردد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید