طرح شکایت از عامل منشأ اختلال جی پی اس

به گزارش مجله سرگرمی، وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات جمهوری اسلامی ایران گفت: ایران فرصت بسیار بزرگی برای سرمایه گذاری خارجی به ویژه در حوزه فناوری اطلاعات است و شرکت های سرمایه گذار می توانند در کنار سود دهی مناسب از جذابیت های لازم در ایران نیز برخوردار باشند.

طرح شکایت از عامل منشأ اختلال جی پی اس

محمد جواد آذری جهرمی که به منظور شرکت در اجلاس تابستانی مجمع دنیای اقتصاد به چین سفر نموده است با بیان مطلب فوق اضافه نمود: ارتباطات گسترده مالی در حوزه ارتباطات و فناوری اطلاعات بین ایران و چین برقرار بوده و هست.

وی با اشاره به اینکه همیشه ارتباط بین شرکت های ایرانی و چینی ارتباط وسیع و گسترده ای بوده است توضیح داد: فرصت اقتصاد دیجیتال فرصتی است که برای کشورهای دنیا از جمله ایران به وجود آمده است و فضا را برای توسعه همکاری ها و سرمایه گذاری های مشترک فراهم نموده و این موضوع را هم در مجمع عالی اقتصاد مطرح کردم.

وزیر ارتباطات اضافه نمود: چین پیشرفت قابل توجهی در حوزه فناوری اطلاعات داشته است و جزو کشورهای پیشرو در این زمینه است. ما می توانیم همکاری مفیدی را در بخش های فناوری اطلاعات و توسعه اقتصاد دیجیتال در ایران و منطقه خاورمیانه به صورت دوجانبه و حتی چندجانبه با حضور سایر کشورها پیش ببریم و در این زمینه مذاکراتی هم داشته ایم.

راه اندازی بازار بین المللی

آذری جهرمی در بخش دیگری از سخنانش گفت: توسعه همکاری های بین المللی با چین مد نظر است و برنامه عملیاتی که اکنون پیگیری می کنیم ایجاد یک بازار منطقه ای است که فعلاً با عضویت ایران، روسیه، ترکیه و جمهوری آذربایجان پیگیری می گردد.

وزیر ارتباطات ادامه داد: در رابطه با برنامه تعاملات مالی با چین نیز در این حوزه پیگیر هستیم و مذاکرات در جریان است ولی هنوز به نتیجه نرسیده است توافقات کلی در توسعه همکاری های مالی وجود دارد اما در جزئیات احتیاج به مذاکره و پیگیری بیشتری است که اکنون در جریان است.

اختلال در سامانه جی پی اس محلی است

وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات جمهوری اسلامی ایران در پاسخ به سوال دیگری در خصوص اختلال در سامانه جی پی اس گفت: اختلالی که در سامانه جی پی اس در ایران به وجود آمده است ناشی از ارائه کننده خدمت نیست بلکه اختلال در لایه بهره برداری و محلی است.

آذر جهرمی اضافه نمود: طبیعتاً سازمان تنظیم مقررات، منشأ اختلال را شناسایی نموده و به مراجع ذیربط و قانونی ارجاع داده و با عامل منشأ اختلال نیز صحبت نموده و حتی طرح شکایت هم نموده است چون این موضوع می تواند امنیت پروازهای فرودگاهی ما را به خطر بیاندازد.

وی اضافه نمود: موضوع منظومه ویژه برای سیستم های ناوبری، بحث دیگری است که در سازمان فضایی ما به صورت یک پروژه ویژه در حال پیگیری است پژوهشگاه ما هم در زمینه تحقیقات برای ساخت منظومه راهبری و هم در همکاری مشترک فیمابین برای بهره برداری از این سیستم در حال کار است.

وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات هدف از سفر به چین را شرکت در اجلاس تابستانی مجمع دنیای اقتصاد موسوم به داووس تابستانی در شهر دالیان بیان کرد.وی اضافه نمود: ملاقات با وزیر ارتباطات چین و همچنین دیدار با دبیرکل سازمان همکاری های فضایی آسیا اقیانوسیه (اپسکو) از دیگر برنامه های سفر به چین است.

،ایرنا

bestcanadatours.com: مجری سفرهای کانادا و آمریکا | مجری مستقیم کانادا و آمریکا، کارگزار سفر به کانادا و آمریکا

منبع: ایران آنلاین
انتشار: 24 مرداد 1400 بروزرسانی: 24 مرداد 1400 گردآورنده: kurdeblog.ir شناسه مطلب: 30515

به "طرح شکایت از عامل منشأ اختلال جی پی اس" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "طرح شکایت از عامل منشأ اختلال جی پی اس"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید