عطایی: تیم والیبال ایران بهتر از سالهای قبل است، باید روی تور بهتر دفاع کنیم

به گزارش مجله سرگرمی، کارشناس والیبال ایران معتقد است که تیم ملی سال جاری شرایط و روند بهتری نسبت به سال های قبل دارد اما، همانطور که در دریافت و سرویس خوب هستیم، باید در دفاع روی تور عملکرد بهتری داشته باشیم.

عطایی: تیم والیبال ایران بهتر از سالهای قبل است، باید روی تور بهتر دفاع کنیم

بهروز عطایی در گفت و گو با خبرنگاران، درباره عملکرد تیم ملی والیبال ایران در هفته نخست لیگ ملت های والیبال 2019 در چین، شرح داد: تیم ملی ایران به جز ست نخست بازی اول که مقابل ایتالیا قرار گرفتیم، عملکرد قابل قبولی در همه بازی ها داشت. در ست نخست ناهماهنگی هایی در تیم وجود داشت که به نظر من طبیعی است چون ما بازی تدارکاتی نداشتیم. با این حال رفته رفته تیم ملی شرایط بهتری را به دست آورد و توانست بازی های قابل قبولی را مقابل چین و آلمان از خود بر جای بگذارد. در این سال ها برای اولین بار است که تیم ملی ایران با سه برد سه امتیازی کار خود را در لیگ ملت ها شروع کرد و این یعنی شرایط تیم ملی خوب است.

او در پاسخ به این سوال که با توجه به نقد بعضی افراد، آیا دلیل عملکرد خوب تیم ملی در این مسابقات استفاده رقبا از بازیکنان جوان بود؟ اظهار کرد: ما نمی توانیم عملکرد خوب خود را به دلیل هدف و استراتژی تیم های دیگر زیر سوال ببریم. بجز تیم ایتالیا که من هم با همه موافقم جوانگرایی نموده بود، تیم هایی مثل چین و آلمان با ترکیب اصلی خود به این رقابت ها آمده اند. آلمان تنها پاسور خود را در این مسابقات نداشت. این بازیکنان تیم اصلی آلمان و چین بودند. از نظر من این عملکرد خوب تیم ملی ایران بود که توانستیم سه برد متوالی را برای اولین بار در هفته نخست لیگ ملت ها کسب کنیم.

این کارشناس والیبال ایران ادامه داد: حتی تیم هایی چون ژاپن، آرژانتین و برزیل هم که هفته بعد با آن ها بازی داریم با ترکیب اصلی خود به این رقابت ها آمده اند و این یعنی ایران در 6 بازی نخست خود با بهترین تیم های این مسابقات بازی دارد. برزیل با همه بازیکنانش آمده است و تنها رِزِنده را در اختیار ندارد، آرژانتین هم تنها پاسور خود را در اختیار ندارد.

او ادامه داد: با این شرایط نمی توان گفت تیم های دیگر ضعیف هستند و قطعاً این عملکرد خوب تیم ملی ایران بود که چنین نتایجی را رقم زد و جا دارد به ملی پوشان و مردم عزیز کشورمان این موفقیت را تبریک بگوییم.

عطایی با بیان اینکه ایران ترکیبی از بازیکنان با کیفیت و با تجربه را در اختیار دارد، در خصوص تاثیر گذارترین بازیکنان نیز گفت: باید قبول کنیم که ایران کیفیت قابل قبولی نسبت به دوره های قبل داشت. اگر دقت کنید، در ترکیب اصلی ایران سعید معروف، سید محمد موسوی، میلاد عبادی پور و امیر غفور بازیکنانی هستند که در کنار کیفیت خوب، بالای 100 بازی ملی را برای تیم ملی ایران انجام داده اند که باعث شده تجربه بالایی را هم به دست بیاورند.

او ادامه داد: ضمن اینکه شاید بازیکنانی چون پوریا فیاضی از نظر بازی در تیم ملی تجربه نفراتی چون عبادی پور را نداشته باشند اما، او ذاتاً والیبالیست پخته ای است و وقتی در ست دوم بازی با ایتالیا به زمین آمد، جریان بازی را کاملاً به سود ایران تغییر داد و توانست در بازی های بعد مهره فیکس تیم ملی گردد. با این حال از نظر من تیم ایران وابستگی زیادی به سعید معروف دارد و او می تواند در شرایط سخت تیم را به خوبی کنترل نموده و حمایت کند. البته در این سه بازی کادر فنی هم عملکرد بهتری نسبت به سال گذشته داشت که باید به آن ها خسته نباشید گفت. می توان گفت تیم ملی ایران سال جاری خیلی بهتر از سال های گذشته اداره می گردد.

این کارشناس والیبال در خصوص نقاط ضعف و قوت تیم ملی ایران نیز گفت: در خصوص نقطه ضعف تیم ملی باید بگویم که ما سال جاری کارهای دفاعی کمتری را روی تور انجام دادیم در حالی که سال های گذشته عملکرد قابل قبولی را در این بخش به ثبت رسانده ایم، احتیاج است تمرکز بیشتری روی این موضوع صورت گیرد، اما در بخش توپ گیری و سرویس زدن خیلی بهتر از سال های گذشته هستیم که نقطه قوت تیم ملی ایران در این مسابقات بود. ما در حال حاضر چهار بازیکن (فیاضی، غفور، عبادی پور و موسوی) را داریم که سرویس های پرشی خوبی می زنند و این یعنی می توان در بازی های بعد به آن ها امیدوار بود. هفته بعد یکی از سخت ترین هفته های ایران در لیگ ملت ها است که من امیدوارم عملکرد خوب خود را در این مرحله نیز مقابل ژاپن، برزیل و آرژانتین داشته باشیم.

سرمربی تیم ملی والیبال جوانان ایران همچنین در خصوص قرعه ایران در مسابقات 2019 قهرمانی جوانان دنیا در بحرین، گفت: من فکر می کنم گروه A و گروه C که ایران در آن واقع شده است، سخت ترین گروه ها هستند. ما با تیم های روسیه که قهرمان اروپا، جمهوری چک که نایب قهرمان اروپا و تیم تونس که قهرمان آفریقا است هم گروه هستیم، این یعنی همه رقبای ما با سهمیه رنکینگی راهی این مسابقات نشده اند و نباید هیچ یک از آن ها را حریف راحتی تلقی کنیم چون قهرمانان قاره های خود هستند. امیدوارم بتوانیم عملکرد خوبی در این مسابقات داشته و از مرحله نخست صعود کنیم.

عطایی در پاسخ به این سوال که از نظر او سخت ترین بازی ایران مقابل کدام یک از این تیم ها خواهد بود؟ گفت: من فکر می کنم روسیه سخت ترین حریف ما در این مرحله است اما، با همه توان به مصاف رقبا می رویم تا نتیجه لازمه را کسب کنیم.

bestcanadatours.com: مجری سفرهای کانادا و آمریکا | مجری مستقیم کانادا و آمریکا، کارگزار سفر به کانادا و آمریکا

منبع: خبرگزاری ایسنا
انتشار: 24 مرداد 1400 بروزرسانی: 24 مرداد 1400 گردآورنده: kurdeblog.ir شناسه مطلب: 26248

به "عطایی: تیم والیبال ایران بهتر از سالهای قبل است، باید روی تور بهتر دفاع کنیم" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "عطایی: تیم والیبال ایران بهتر از سالهای قبل است، باید روی تور بهتر دفاع کنیم"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید