پتروشیمی نوری عسلویه حامی دلفین های گوژپشت خلیج فارس شد

به گزارش مجله سرگرمی، اداره کل حفاظت محیط زیست استان بوشهر، پتروشیمی نوری را به عنوان حامی دلفین های گوژپشت خلیج فارس معرفی کرد.

پتروشیمی نوری عسلویه حامی دلفین های گوژپشت خلیج فارس شد

به گزارش از و به نقل از مجتمع پتروشیمی نوری، این شرکت که در کارنامه زیست محیطی خود اجرای طرح بازیافت بخار های VRU، بازیافت 80 درصدی پسماند ها و ایجاد بیش از هشت هکتار فضای سبز را دارد، پس از حمایت همه جانبه از طرح تحقیقاتی آنالیز آثار صنایع نفت و گاز بر محیط دریایی خلیج فارس، به طور رسمی به عنوان حامی دلفین های گوژپشت خلیج فارس معرفی گردید.

این طرح مطالعاتی با هدف آنالیز پراکنش و جمعیت دلفین های خلیج فارس در پارک ملی دیر- نخیلو در منطقه حفاظت شده مُند و به منظور حفاظت از این گونه جانوری، با حمایت مالی و لجستیکی این شرکت در حال اجراست.

این طرح با هماهنگی و تأیید اداره کل حفاظت محیط زیست استان بوشهر و با هدف ارائه راه چاره های علمی و عملی مناسب برای حفظ سرمایه های زیست محیطی و به ویژه گونه های جانوری خلیج فارس در مقابل پیامد های زیست محیطی ساخت صنایع نفت و گاز در سواحل این استان اجرا می گردد.

مجری این طرح انجمن طرح سرزمین است که کارنامه موفقی در زمینه مطالعات دریایی در سطوح بین المللی دارد و در زمینه گسترش فرهنگ زیست محیطی جامعه با شرکت های بزرگ داخلی و خارجی در حال فعالیت است. این انجمن سال جاری جایزه ملی محیط زیست را دریافت نموده است.

گروه تحقیقاتی انجمن، شامل چهار کارشناس محیط زیست دریایی است که به صورت ماهانه به منطقه اعزام می شوند و نحوه پراکنش جمعیت و مسیر های حرکت گونه های جانوری به ویژه دلفین ها را آنالیز و مطالعه می نمایند.

همسو با این فعالیت ها، این گروه راه های حفاظت از این گونه های جانوری را به جوامع محلی، دانش آموزان مدارس و به ویژه صیادان آموزش می دهند.

ک

bestcanadatours.com: مجری سفرهای کانادا و آمریکا | مجری مستقیم کانادا و آمریکا، کارگزار سفر به کانادا و آمریکا

منبع: باشگاه خبرنگاران جوان
انتشار: 24 مرداد 1400 بروزرسانی: 24 مرداد 1400 گردآورنده: kurdeblog.ir شناسه مطلب: 6295

به "پتروشیمی نوری عسلویه حامی دلفین های گوژپشت خلیج فارس شد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "پتروشیمی نوری عسلویه حامی دلفین های گوژپشت خلیج فارس شد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید