3 ایرباس به ایران می گردد، آیا ایران تحریم های آمریکا را دور زد؟

به گزارش مجله سرگرمی، وزیر راه و شهرسازی از ورود 3 ایرباس به ایران اطلاع داد. اعلام این خبر با توجه به تحریم های سخت آمریکا علیه ایران بسیار تعجب برانگیز است.

3 ایرباس به ایران می گردد، آیا ایران تحریم های آمریکا را دور زد؟

به گزارش خبرنگاران به نقل از فارس، محمد اسلامی، وزیر راه و شهرسازی، بیان کرد قرار است در آینده بسیار نزدیک 3 ایرباس به ایران وارد گردد.

از آنجا که تحریم های آمریکا علیه ایران سبب شد سفارش چندین هواپیما در اواخر سال 2018 از جمله سفارش خرید هواپیماهای ایرباس و بوئینگ لغو گردد، اعلام این خبر بسیار تعجب آور است.

معین نیست که کدام ایرلاین داخلی این هواپیماها را دریافت خواهد نمود، چه مدل هایی خریداری شده است یا دقیقا چه زمانی تحویل داده خواهند شد. با توجه به تصمیم ایرباس برای توقف تحویل هواپیما به ایران، این هواپیماها احتمالا دست دوم خواهند بود اما منبع آنها معین نیست.

این دومین باری است که طی هفته گذشته، مقامات ایرانی ادعا نموده اند راهی برای دور زدن سیاست های محدودیت زای آمریکا یافته اند. فرزانه شرفبافی، مدیر ارشد اجرایی کیش ایرلاین، اعلام نموده بود که این ایرلاین برنامه هایی برای کرایه 3 هواپیمای امبرائر برزیل از یک شرکت آسیایی را نهایی نموده است.

پس از برجام، ایرلاین های ایرانی آغاز به خرید هواپیما کردند و 100 ایرباس به ارزش 27 میلیارد دلار و 80 بوئینگ به ارزش 16.6 میلیارد دلار و 40 ای تی آر سفارش دادند. با ازسرگیری تحریم های ایران در اواخر سال 2018 تحویل این هواپیماها متوقف شد و فقط 3 ایرباس و 13 ای تی آر به ایران تحویل داده شد.

اگر تحویل این هواپیماها به نتیجه برسد، بار کمی از دوش ناوگان هوایی ایران برداشته خواهد شد، زیرا این بخش حدود 500 هواپیمای جدید برای جایگزینی ناوگان فرسوده خود احتیاج دارد.

bestcanadatours.com: مجری سفرهای کانادا و آمریکا | مجری مستقیم کانادا و آمریکا، کارگزار سفر به کانادا و آمریکا

منبع: همشهری آنلاین
انتشار: 24 مرداد 1400 بروزرسانی: 24 مرداد 1400 گردآورنده: kurdeblog.ir شناسه مطلب: 65529

به "3 ایرباس به ایران می گردد، آیا ایران تحریم های آمریکا را دور زد؟" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "3 ایرباس به ایران می گردد، آیا ایران تحریم های آمریکا را دور زد؟"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید