دو معلم فیزیک، قاصد علم ذرات بنیادین در ایران

به گزارش مجله سرگرمی، مرکز تحقیقاتی سرن در سوییس هرساله تعدادی دبیر فیزیک را از سراسر جهان فرا می خواند تا آخرین دستاوردهای علمی در رابطه با ذرات بنیادین را به یاری آنها به جهان معرفی نمایند.

دو معلم فیزیک، قاصد علم ذرات بنیادین در ایران

به گزارش خبرنگاران، مرکز تحقیقاتی سرن، یکی از بزرگترین مراکز پژوهشی جهان است که از سال 1954 در ژنو بنیان گذاری شد و در حال حاضر 22 کشور در آن عضو هستند.

این مرکز هر ساله معلمانی از سراسر جهان را دعوت می نماید تا به یاری آنها آخرین دستاوردهای علمی خود را منتشر کند. سال گذشته دبیران فیزیکی از 34 کشور جهان به این مرکز دعوت گردیده اند که در میان آنها دو معلم فیزیک ایرانی به چشم می خورد.

بهاره آزاد- یکی از معلمانی که به این مرکز دعوت گردیده بود به خبرنگار خبرنگاران در رابطه با این دوره آموزشی که در مرکز پژوهشی سرن سوییس گذرانده است، اظهار کرد: این دوره ها هرساله با هدف آشنایی دبیران سراسرجهان با علم فیزیک ذرات بنیادین برگزار می گردد. برای حضور در این کلاس ها دبیران باید به صورت انلاین ثبت نام نموده و رزومه خود را ارسال نمایند. بعد از مصاحبه، یک الی دو دبیر از هرکشور پذیرفته می شوند.

وی ادامه داد: این دوره ها طی سه هفته در سه بخش انجام شد، ابتدا تدریس ذرات بنیادی سپس بازدید از قسمت های مختلف مرکز سرن و همچنین مناسبات اجتماعی، آشنایی و تقابل دبیران کشورهای مختلف با یکدیگر از بخش های این سفر علمی بود.

نماینده ایران در مرکز تحقیقاتی سرن اضافه نمود: دانش آموزان باید با ذرات فیزیک بنیادی آشنا شوند و توجه بیشتری به این علم جدید داشته باشند تا برای آینده به این سمت راهنمایی شوند و به توسعه این علم یاری نمایند. درحالی که متاسفانه تنها فیزیک زمان گالیله و نیوتونی در کتاب های درسی آمده و تدریس می گردد.

آزاد گفت: حضور دو دبیر از ایران در این سفر آموزشی نشان داد سطح دبیران ایرانی در رنکینگ جهانی بالا است اما باید روش های تدریس به روز رسانی گردد تا شاهد پیشرفت چشمگیر علم فیزیک در کشور باشیم. همچنین باید دوره ای برای دبیران ایرانی برگزار کنیم که به واسطه آن دانش آموزان بیشتری با این علم آشنا شوند.

bestcanadatours.com: مجری سفرهای کانادا و آمریکا | مجری مستقیم کانادا و آمریکا، کارگزار سفر به کانادا و آمریکا

منبع: خبرگزاری ایسنا
انتشار: 24 مرداد 1400 بروزرسانی: 24 مرداد 1400 گردآورنده: kurdeblog.ir شناسه مطلب: 3622

به "دو معلم فیزیک، قاصد علم ذرات بنیادین در ایران" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "دو معلم فیزیک، قاصد علم ذرات بنیادین در ایران"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید