شناسایی 25 هزار آب دزدی در روستاهای استان تهران

به گزارش مجله سرگرمی، مدیرعامل آبفای روستایی استان تهران از شناسایی 25 هزار آب دزدی اطلاع داد و گفت: در مجموع 160 هزار انشعاب در 412 روستای استان تهران وجود دارد که حدود 25 هزار انشعاب غیر مجاز است.

شناسایی 25 هزار آب دزدی در روستاهای استان تهران

به گزارش خبرنگاران، رضا پوررجب امروز در نشست خبری با بیان اینکه در حال حاضر در استان تهران 412 روستا تحت پوشش شرکت آب و فاضلاب روستایی استان تهران هستند که بیش از 92 درصد روستاها تحت پوششند، اظهار کرد: برای جمعیتی بالغ بر 816 هزار و 182 نفر از طریق 430 منبع آب با دبی 3000 لیتر بر ثانیه بعد از طی 1153 کیلومتر خط انتقال و 2326 کیلومتر شبکه توزیع به مشترکان می رسد.

به گفته وی، تعداد مجتمع های آبرسانی 26 مجتمع بوده که 230 روستا تحت پوشش این مجتمع ها هستند و جمعیتی بالغ بر 576 هزار و 110 نفر را تحت پوشش خود قرار داده است.

مدیرعامل آبفای روستایی استان تهران با بیان اینکه در سال 1396 نسبت به تکمیل 12 مجتمع آبرسانی اقدام و 56 روستا با جمعیتی بالغ بر 160 هزار نفر از نعمت آب سالم و بهداشتی برخوردار شد، گفت: اعتبار هزینه گردیده برای انجام این طرح 218 میلیارد ریال بوده است.

پور رجب اضافه نمود: در سال 1397 نیز طی برنامه ریزی انجام گردیده از محل اعتبارات صندوق توسعه ملی با اعتباری بالغ بر 254 میلیارد ریال 63 روستا با جمعیتی بالغ بر 165 هزار و 700 نفر از آب سالم و بهداشتی برخوردار خواهد شد.

وی اظهار کرد: در راستای اجرای بندهای شش و 18 راهکارهای بلند مدت طرح مقابله با آلودگی آب شرب تهران مصوب شورای عالی امنیت ملی و نیز به منظور ارتقاء سطح بهداشت و سلامتی افراد در سایرمناطق استان این شرکت نسبت به مطالعات فاضلاب 36 روستای حوزه سد لتیان و 23 روستای حوزه سد ماملو اقدام و شبکه جمع آوری و تصفیه خانه فاضلاب روستاهای آهار، منجیل آباد و انباج با ظرفیت 1600 متر مکعب در شبانه روز به مدار بهره برداری وارد گردیده است.

مدیرعامل آبفار استان تهران ادامه داد: از سوی دیگر تصفیه خانه فاضلاب روستای سعید آباد و مدول یک به روش تصفیه MBBR برای اولین بار در سطح کشور به مدار بهره برداری وارد شد که از مزایای این سیستم تصفیه نسبت به سیستم های قدیمی حذف نیتروژن و فسفر، راندمان بالای حذف N، COD، BOD ، کارکرد ساده و بهره برداری آسان، ریسک پذیری و شوک پذیری بیشتر و مقاوم به تغییرات دبی ورودی با اعتبار بالغ بر 30 میلیارد ریال به بهره برداری رسیده است که تا انتها سال تصفیه خانه های فاضلاب روستایی نیکنامده و امام زاده داوود به روش MBBR وارد مدار بهره برداری خواهد شد و باید گفت که اعتبار هزینه گردیده برای این دو تصفیه خانه بالغ بر 120 میلیارد ریال محاسبه گردیده است.

پور رجب در راستای اقدامات انجام گردیده درراستای افزایش کیفیت آب خصوصاً در روستاهای جنوب تهران (شهرستان ری) عنوان نمود: بعد از مطالعات مشاور و انتخاب پیمانکار برای اولین بار در کشور از روش نانوفیلتراسیون برای تصفیه آب مجتمع شهید تهران استفاده کردیم بعد از افتتاح، آب سالم و بهداشتی با استاندارد WHO به روستاییان تحویل داده شد که با بهره برداری از این روش تصفیه آب مسائل 50 سال روستاهای مجتمع شهید تهرانی رفع گردیده و امیدواریم تا انتها سال سیستم تصفیه آب روستاهای گلحصار ری هم به روش نانوفیلتراسیون انجام گردد.

مدیرعامل آبفار استان تهران با تاکید بر اینکه بیماری عفونی ناشی از آب آلوده در منطقه پردیس صحت ندارد، گفت: به تازگی مقرر گردیده است حدود 10 لیتر بر ثانیه آب از تصفیه خانه پردیس برای روستاهای این منطقه تخصیص پیدا کند و تا حدود 20 روز دیگر این برنامه عملیاتی می گردد.

bestcanadatours.com: مجری سفرهای کانادا و آمریکا | مجری مستقیم کانادا و آمریکا، کارگزار سفر به کانادا و آمریکا

منبع: خبرگزاری ایسنا
انتشار: 24 مرداد 1400 بروزرسانی: 24 مرداد 1400 گردآورنده: kurdeblog.ir شناسه مطلب: 3058

به "شناسایی 25 هزار آب دزدی در روستاهای استان تهران" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "شناسایی 25 هزار آب دزدی در روستاهای استان تهران"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید